Publikacje

C-SuiteNEWs Lipiec 2023

14.07.2023


Zazwyczaj po pojawieniu się świetnego pomysłu na biznes, światło dzienne powinna ujrzeć cała masa pytań ? o produkt, rynek, klientów, poziom inwestycji, możliwość finansowania zewnętrznego, warunki prawnopodatkowe, lokal, o talent i wiele innych adresujących wszelkie możliwe ryzyka. Czy tak jest w rzeczywistości? Czy raczej założyciel kieruje się intuicją, pasją i wizją? O firmach małych, średnich i rodzinnych, które świetnie prosperują, ale które powoli odczuwają, że nadchodzi czas na profesjonalizację! Odpowiedzi na pytania ? ?Kiedy? Jak? Po co?? udziela nasza Partner Zarządzająca Violetta Malek, EMBA Malek oraz Anna Boguszewska. Wiele gałęzi gospodarki mierzy się w tej chwili z narastającym kryzysem. Cały czas odczuwamy skutki pandemii, przerwanych łańcuchów dostaw i przetasowań na rynku. Dodatkowo trwająca w Ukrainie wojna oraz problemy w branży bankowej generują kolejne niekorzystne zjawiska gospodarcze. Jedną z dziedzin, które nie tylko nie poddają się tym trendom, ale notują kolejne rekordy, są usługi. Praktycznie wszystkie firmy badawcze oraz analitycy prognozują dalszy dynamiczny wzrost sektora nowoczesnych usług. Na pytanie ? ?Dlaczego sektor nowoczesnych usług, mimo wyzwań geopolitycznych i ekonomicznych, wciąż ma zamiar rosnąć 8,5 proc. (CAGR), aż do 2028 roku?? odpowiada Maciej Nuckowski.
Szeroko rozumiana automatyzacja to dziś priorytet każdego managera w zespołach business services, customer care oraz back office. Liderzy, którzy skutecznie wdrożą rozwiązania automatyzujące pracę, osiągną sukces. Jak jednak znaleźć czas na strategiczne projekty, gdy wciąż my i nasi kluczowi menedżerowie jesteśmy pochłonięci tzw. bieżączką? A gdyby tak zautomatyzować zarządzanie zespołem i zadaniami? Bardzo inspirująco odpowiada na to pytanie Krzysztof Pimpicki w artykule pt. ?Automatyzacja zarządzania operacyjnego w zespołach finansowych/BSS/Customer Service - czy zarządzanie da się w ogóle zautomatyzować??
W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym skuteczne zarządzanie finansami i kontrola procesów były, są i pozostaną czynnikiem sukcesu każdej organizacji. Controlling odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu informacji zarządczej, analizowaniu wszelkich danych (np. marżowości w czasie, per produkt/grupa produktowa, per klient, miksu produktowego, zyskowności różnych strategii segregacji klientów, efektywności kosztowej, realizacji założeń budżetowych), a także identyfikowaniu trendów i podejmowaniu strategicznych czy operacyjnych decyzji. Ponownie w duecie Violetta Malek, EMBA i Anna Boguszewska odpowiadają na pytanie ?dlaczego warto postawić na skuteczny, zrobotyzowany i nowoczesny controlling w formule outsourcing?u??


POBIERZ | DOWNLOAD